anin

Alla inlägg under juli 2011

Av Angelica - 26 juli 2011 23:45

I dag har jag tillsammans med familjen varit och storhandlat, och fy vad det är tråkigt.

Tobias ligger här på soffan och snorar eller försöker snora, han är dunder täpt i näsan.

Jag har i dag fått i honom nässprayen som vi fick av läkaren för ca. 4 månader sedan :-) jag vet inte riktigt om han kommer att fortsätta med den som han ska.

Det är meningen att han ska ta den 1 ggr/dag i 2-3 månader för att få bort den kroniska täppan han har i näsan.

Astma medicinen tar han iallafall nu som han ska.


Jaha då har han somnat, det tar typ 5 sekunder för honom att somna om han ligger och tittar på tv.

Det är så roligt att titta på Cartoon Network....eller inte


Nu har vi äntligen bil igen... ringde på en 850 sedan och kom hem med en 940 kombi, det är lite skillnad på bil, med det känns mer rätt med denna bilen.

Och fin är det också för att vara en bil från 94 ingen ytlig rost, det som var fel med den är att hastighetsmätaren inte funkar men det är inte så jobbit att fixa.

Nu ska vi bara få bort Seaten, men det blir väl inte så lätt för den står och vill inte starta.


2 dagar i förra veckan var vi till Östnora och badade, sen försvann solen.


I lördags hade vi besök, vi grillade och efter maten gick Danne och pappan i familjen som var på besök ut och spelade fotboll med ungarna.

Det slutade med att en slet sönder hälsenan och har fått opererat sig och ska gå med kryckor i 6 månader.

Vad säger man..... det är skadligt med fotboll :-)


I morgon ska det bli fint väder igen så vi får väl se om vi åker i väg och badar och myser på stranden.


Just ja... nu måste jag sätta mig och kolla runt efter en 40 års present till Danne, det är inte lätt att komma på vad han ska få.

Av Angelica - 25 juli 2011 10:12

 

Sänder en tanke till Norge



Jag har varit lite dålig på att skriva nu ett tag.


Vad ska jag skulla på den här gången....hmmm.... jag har semester, men det är en dålig ursäkt för jag skriver inte så mycket när jag jobbar heller :-)


Jag har haft min kära dotter här i nästan 3 veckor, och det har varit skönt att få rå om henne de små stunder som hon varit hemma.


Tobias han lullar på som vanligt, han är ute och leker hela dagarna.

Ett öga och öra öppet hela tiden för min del, för att höra om det händer något.


Ansökan till försäkringskassan om vårdbidrag är godkännd och klar, jag fick ett halvt vårdbidrag.


Nästa vecka ska jag jobba och sen har jag semester en vecka till, sen bär det av till Gotland v33 för att tälta med ungdomarna på jobbet.

Tobias åker till farmor och myser.



Ovido - Quiz & Flashcards