anin

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Angelica - 30 november 2011 21:07

I dag har jag varit till tandläkaren med Tobias för att han behövde laga ett hål.


Och ni ska veta att jag gruvade mig massor och tänkte att det här kommer aldrig att gå vägen om vi inte använder lustgas, lugnandemedel och en stekpanna....


Men där hade jag helt fel.... han började tveka när vi kom in i rummet och ville sitta i mitt knä. 

Efter att jag vridit på hans huvud och vinklat det fram och tillbaka så sa han att det inte kändes bra att sitta i mitt knä, utan ville sitta själv.


Tandläkaren tog fram spegeln och förklarade att hon ville titta på tanden och sen tog hon fram ett annat instrument för att kunna skrapa ur maträsterna som hamnat i hålet....typ en hel middag.... :-)

Sen var det dag för att tvätta rent och det blev lite protester, men när han såg att det var en liten bomullstuss hon skulle använda och inte någon "maskin" så var det okej.

Sen skakade hon ihop någon blandning som hon fyllde hålet med och förklarade för honom att det var på samma sätt som när man skulle laga ett hål i vägen och att fyllningen var som asfalt :-)


Jag blev så glad för hans skull att det gick så bra som det gick och var så dum att jag lovade att vi skulle gå till BR och köpa något....

300 kronor fattigare, men en glad son det må det vara värt :-)


Skolan idag har varit bra, allt har funkat som det ska och han hade varit duktig :-) Jag fick till och med kramar när jag kom och hämtade honom och det hör inte till vanligheten....


puss å kram å nyp i stjärten på er :-)

Ovido - Quiz & Flashcards