anin

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Angelica - 28 juni 2011 22:40

I dag har jag och gubben varit inne på Rosenlunds sjukhus på en utbildning som Aspergercenter har för föräldrar som har barn med någon diagnos inom autismspektra...

Jag vet inte om jag lärde mig något nytt, allt vi gick igenom idag är sånt som jag redan vet.

Vi blev indelade i smågrupper och då inte parvis utan de splittrade på paren.

Det var varm och kvav luft inne i lokalen vi satt i, även fast vi hade fönsterna öppna stod luften still.


Efter att vi varit på utbildningen gick vi en sväng till Igor sport på Götgatan och kollade lite, vi hittade kortbraller till Tobias och Danne, själv hittade jag inget som jag ville ha.


När vi åkte hem sä bestämde vi oss för att hämta Tobias tillsammans för det var länge sen vi gjort det.

Väl hemma var vi inte så pigga på att laga mat någon av oss så Danne valde att äta pizza jag och Tobias valde att gå till ica och köpa sallad till mig och pannkakor till honom.


Tobias var över till en av grannarna och badade en liten stund, jag stod där en stund och snackade lite skit och sen gick jag vidare till nästa granne och snackade lite skit där oxå....


När klockan var 20.00 var det dags att se Allsång på Skansen och det var nog en av det baästa avsnitt jag sett tror jag.


Sen var det dags att snöra på sig träningsskorna för att gå en rask prommis med grannen, vi chockade kroppen med att jogga en lite bit.... första gången sedan jag vet inte ens hur långt tillbaka jag ska räkna....


Vi skulle bara jogga 3 lycktstolpar men vi hade sånt flyt stå det blev lite längre.... inte flera kilometer men ett x antal meter blev det iallafall :-)


Nu ska jag ta med min sovande son upp och lägga mig så jag orkar upp och jobba imorgon.... en dag på stranden lär det bli ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards