anin

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Jag vet vart tiden tar vägen

Av Angelica - 28 mars 2011 20:29

Vad har hänt idag?


klockan ringer

väcker Tobias

går ner med Tobias

fixar frukost till Tobias

plockar fram kläder till Tobias

packar ryggsäcken

skriver meddelande till fröken

letar mössa

säga hejdå till Tobias

koka kaffe

slå på datorn

googla på allt om Tobias diagnos

facebook:a

betala räkningar

prata i telefon

gå över till grannen

hämta några papper

gå hem igen

fixa håret

klä på mig

gå till bussen

åka till jobbet

jobba

gå till bussen

åka hem

gå förbi ica

handla

gå hem

laga middag

äta

sätta på kaffe

sätta mig i soffan

blundar en stund

ber Tobias klä av sig

står i gång datorn

ber Tobias ta medicin

ber Tobias klä av sig igen

tittar på Tobias onda knä

följer med Tobias upp på rummet

bäddar om Tobias

går ner

börjar skriva i bloggen

hoppas att Tobias ska somna själv

tar kaffekoppen

går upp igen

väntar på att Tobias ska somna

går ner igen

sätter mig i soffan

lägger fötterna på bordet

andas ut

njuter


Undrar vart man kan ska vända sig om man vill beställa fler timmar på ett dygn...


Nu ska jag titta på tv en stund och sen blir det god natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 27 februari 2013 19:53

Tänk att det är nästan 20 år sen jag var till Ullared på Gekås. Det har som sagt hänt en hel del med storleken på butiken. ...

Av Angelica - 11 december 2012 22:30

Av Angelica - 7 augusti 2012 22:03

Vad konstigt det är... Inte ett barn är hemma Tobias ska sova hemma hos en kompis i natt och Patrik som oxå varit här mest hela sommaren är på kryssning. Jag virkar rutor och Danne plinkar gura medans vi tittar på OS. Det är ju inte så mycket kv...

Av Angelica - 30 juli 2012 20:55

Tobias har fått plats i en liten klass. Det är länge sen vi fick erbjudande om platsen och tackade ja, men jag har ju inte varit så aktiv här. Vi blev jätte glada när vi fick beskedet och funderade på hur vi skulle säga det till Tobias utan att h...

Av Angelica - 29 juli 2012 21:00

innan det är dags att återgå till jobbet eftr 4 veckor semester. Och vilken skit semester det har varit. Andra veckan var najs för då var min syster här med sin familj och Silje var också här. Det blev många turer till city för att de skulle shoppa...

Ovido - Quiz & Flashcards