anin

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Angelica - 3 december 2011 22:22

Läkarbesök hos allergiläkaren, allt såg så bra ut och Tobias lungor lät bra.

Han ville mäta och väga sig och det fick han göra.... resultatet blev 142 cm och 41,5 kilo han har snart vuxit ikapp mig, det är inte mycket som saknas nu :-)


Sen åkte vi hem och började skrubba på skåpen i köket.... snacka om att det är tråkigt göromål, men ett måste. Varför har vi inte skåp som går upp till taket för. 

Nu är det rent där i allafall och jag funderar på om jag ska lägga plastfolie där så är det lättare att göra rent... men när jag väl kommer fram till hur jag ska göra så har det väl blivit dags för att skubba där uppe igen :-)


Ting tar tid.... och i bland fööööör lång tid :-)


Lördag


Idag har vi varit hemma och slöat halva dagen, eller hela det beror på när man har klivit upp. 

Tobias väckte oss innan 8 så jag tror att jag räknar det som hela dagen för klockan var nog runt 16 när vi tog oss iväg till Biltema för att köpa hyllbeslag till mitt blivande databord.

När vi kom hem tänkte jag börja måla i hallen på övre plan, men kom inte så långt... ett "skrivbord" som ingen använder tänkte jag flytta bort och då visar det sig att skivan är fastlimmad i skåpet som står under och då uppstår nästa problem. Förvaring.... vi har ju som sagt var inget förråd bara en liten klädkammare som är belamrad med en massa annat skit :-)


Nytt försök i morgon, nu ska jag fixa en sov plats till en super trött Patrik som varit och nattgibbat

Av Angelica - 3 december 2011 22:11

Från en kväll i somras då vi åkte till Glömsta och badade


 


   

Ovido - Quiz & Flashcards